Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrovaná výuka a interdisciplinární přístup v chemii a biologii v prostředí českých škol.
Kotvaltová Sezemská, Karolína ; Petrželová, Simona (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) ; Bayerová, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá tématem integrované výuky v prostředí českých škol, konkrétně těmito hlavními otázkami: Jaký stupeň integrace preferují čeští učitelé pro úroveň středních škol? Jakým způsobem je možné podpořit integrovanou výuku na středních školách? Z těchto otázek plynou následující hlavní cíle: zjistit, jaký stupeň integrace přírodovědných předmětů preferují čeští učitelé pro úroveň středních škol; zjistit hlavní překážky zavádění integrované výuky; zjistit faktory, které mohou napomoci častější integraci poznatků; vytvořit podporu pro integrovanou výuku na českých středních školách. Za účelem dosažení těchto cílů bylo provedeno především dotazníkové šetření mezi středoškolskými učiteli doplněné o informace z rozhovorů s akademickými pracovníky Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že respondenti preferují zachování samostatných přírodovědných předmětů s důrazem na mezipředmětové vztahy. Za hlavní překážky označili respondenti skutečnost, že se související témata v chemii a biologii neprobírají ve stejnou dobu, nedostatečné znalosti z druhého oboru či nedostatek výukových materiálů. Hlavním faktorem, který pak může napomoci respondentům s častější integrací poznatků z biologie a chemie, pak jsou vhodné výukové materiály. Respondenti uvedli,...
Koncept psychického systému v teorii sociálních systémů Niklase Luhmanna
Kroufek, Marek ; Bureš, Jiří (vedoucí práce) ; Hanzal, Petr (oponent)
Tato práce se formou teoretické stati zaměřuje na dílčí koncept teorie sociálních systémů Niklase Luhmanna, psychický systém. Jejím cílem je tento koncept v Luhmannově díle identifikovat a představit jeho strukturovaný a ucelený popis. Vedlejším záměrem práce je pak představení Luhmannovy teorie a uvedení příkladu, jak je možné s ní pracovat. V první části práce shrnuje základní prvky teorie sociálních systémů a vysvětluje některé jeho pojmy, se kterými se v dalších částech následně pracuje. Analytická část práce na základě rešerše Luhmannových děl kompiluje zmínky o psychickém systému a ty následně strukturuje a vysvětluje v kontextu. Následně je v poslední části práce na základě této analýzy provedena syntéza zjištěných poznatků a psychický systém společně se sociálním systém je definován v rámci teorie sociálních systémů jako smyslově-konstitutivní autopoietický systém a jsou vymezeny jejich vzájemné podobnosti a odlišnosti. Poté je navržen možný model vnitřní struktury psychického systému a vysvětlen význam vědomí pro komunikaci a tím i sociální systémy. V závěru jsou diskutovány možné implikace a aplikace v sociologii. Klíčová slova Teoretická práce, teorie sociálních systémů, sociální systémy, psychický systém, interdisciplinární přístup, teorie vědomí, Luhmann.
Pohled zpět (Rozšířené úvodní slovo, proslovené při zahájení konference dne 5. října 2016)
Benešovská, Klára
Historiografický přehled mezioborového bádání o Slovanském benediktinském klášteře Emauzy od 50. let 20. století do roku 2016.
Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání
Konečný, Martin ; Valenta, Jan (vedoucí práce) ; Rusek, Martin (oponent)
Název práce: Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem mezioborových vztahů fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání. V rámci jejího řešení byly na základě literární rešerše vybrány témata a přístupy vhodné k integraci fyziky a chemie. V diplomové práci jsou vytvořeny výukové materiály včetně pracovních listů ke třem tématům (Vývoj vesmíru a vznik prvků, Luminiscence aneb světélkování, Vlastnosti organických látek) vhodným k integraci fyziky a chemie. Materiál s tématem Vývoj vesmíru a vznik prvků je z větší části tvořen studijním textem pro učitele a kratším studijním textem pro žáky. Materiál s tématem Luminiscence aneb světélkování je založen na samostatném bádání žáků s vyrobenou UV lampičkou, doplněný o teoretické poznatky z vytvořené powerpointové prezentace. Materiál s tématem Struktura a vlastnosti látek, jehož součástí jsou tři části Parafín, Svíčka a Vlastnosti vybraných organických látek, je určen pro praktickou aktivitu a samostatné bádání žáků. Výukové materiály byly ověřeny učiteli na společných setkáních a seminářích. Diplomová práce se též věnuje evaluaci těchto výukových materiálů expertní skupinou středoškolských učitelů a jejich posouzením na základě předem vymezených kritérií. Metodou šetření byl dotazník a diskuze s...
Franz Pöchhacker - přední rakouský translatolog
Kousalová, Karolína ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Špirk, Jaroslav (oponent)
Teoretická diplomová práce se zabývá dílem teoretika tlumočení Franze Pöchhackera. Práce představuje Pöchhackerova východiska a analyzuje jeho teoretickou tvorbu i empirický výzkum v hlavních oblastech teoretikova zájmu. V chronologické posloupnosti tak zachycuje Pöchhackerovu práci v oblasti konferenčního simultánního tlumočení, pojímaného jako komplexní jednání, vývoj jeho zájmu o kvalitu tlumočení a komunitní tlumočení a rovněž Pöchhackerův pohled na tlumočení jako vědní disciplínu a její dělení dle nejrůznějších parametrů. Práce rovněž poskytuje přehled nejvýznamnějších kritických reakcí na Pöchhackerovu tvorbu. Klíčové pojmy: Franz Pöchhacker, interdisciplinarita, integrující pojetí, hypertext, kvalita tlumočení, komunitní tlumočení, memy tlumočení, 2½D model tlumočení
Interdisciplinární přístup k prevenci zneužívání návykových látek u dětí mladšího školního věku v regionu Praha 12
Kadlecová, Dagmar ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem této práce je návrh vlastního preventivního programu cíleného na děti mladšího školního věku. Teoretická část prezentuje problematiku zneužívání návykových látek, primární prevenci a přístupy k ní v ČR a v zahraničí a prevenci v rámci regionu Praha 12. Praktická část popisuje výzkumné šetření na školách v regionu Praha 12. Obsahuje výsledky realizovaného výzkumného šetření a návrh programu primární prevence pro děti mladšího školního věku.
Proměny krajiny v 19. století: témata, přístupy, metody
Klapka, Pavel ; Nováková, Eva ; Vyskočil, Aleš
Devatenáctého století bylo svědkem zásadních ekonomických, sociálních a politických změn, které se promítly do sekundární a terciární struktury krajiny a využití půdy. Nejintenzivnější změny probíhaly v průběhu 2. poloviny 19. století. Příspěvek se zabývá tématy hodnocení, přístupů a metodami, které se vztahují ke změnám krajiny v průběhu 19. století.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.